יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

אותו שיר ישן.. #8

טוב, זיוני השכל שלי הולכים להיות ארוכים והזמן קצר (ירון בדרך).
שיר היום הוא:
Aerosmith - Same Old Song and Dance

בחיים לא יצא לי לסקר להקה גדולה כמו אירוסמית'.
לא נראה לי ששום ערך בויקיפדיה יכול לתמצת אותה כמו שצריך, או אפילו מישהו שיכול להרחיב עליה בדיוק בצורה מפליאה.
אירוסמית' היא להקת רוק כבד מבוסטון והם כנראה הלהקה הכי אמריקאית לצד ה-Beach Boys (זכו גם לכינוי America's Greatest Rock N Roll Band).
למה אני מתכוון כשאני אומר אמריקאית כלפם? סקס וסמים, גלאם בשיא המשמעות, מלאה בבלוז ועדיין עם דיסטורשן שחבל על האף.

נראה לי שעוד יצא לי לגעת בהם אז הפעם נתמקד בתקופה יותר ספציפית בכרוניקה המעניינת של הלהקה הזו, תקופת האלבום השני Get Your Wings.
רק אם לגעת בקצרה בלהקה הזו, לפי דעתי מה שכל כך יפה בה היא העובדה שהם הצליחו להסתגל בכל תקופה לסגנון הרוק שהמיינסטרים דרש אך עדיין להישאר עם הבונטון שלה - אנחנו אירוסמית' ואנחנו עושים את זה הכי טוב.
בצמיחת ההארד רוק והפיכתו למוזיקה השולטת ב70, דרך הפופ-מטאל של ה80 ובלדות הרוק ב90 - הם היו שם.

אחרי שהוציאו את אלבומם הראשון שנקרא פשוט Aerosmith הלהקה המשיכה במשימתה להכנס לתודעה. האלבום הראשון הניב את אחת מהבלדות הגדולות בכל תולדות הזמנים - Dream On, אולם במכירות ובביקורות לא הצליח במיוחד. לא קטסטרופה, מצד שני גם לא סיבה למימונה.
ב1974 שנה לאחר אלבומם הראשון (באיזה קצב מסחרר הוציאו ענקיות אלבומים פעם, אה?) חזרה אירוסמית' עם אלבומם השני Get Your Wings אלבום שכמו קודמו נורא מחובר לבלוז, אך אפל יותר באווירת השירים.
הוא כולל בתוכו כמה שירים שעד היום, כ40 שנים אחריי, הלהקה מבצעת קבועה בהופעות - ביניהם השיר שלנו.

חוץ מלספק להיטי מעריצים, והצלחה חלקית יותר גדולה בזמן האוויר ברדיו, הצליח האלבום הזה להוות קרש קפיצה לאלבומם הבא של הלהקה - Toys at the Attic, האלבום שיכניס את אירוסמית' לתודעה באופן סופי ויזכה אותה במעמד של להקת רוק מכובדת בזכות עצמה.
האלבום הזה גם היווה עוד אבן יסוד בעולם הלא מוגדר במיוחד בזמנו, דבר שאנו קוראים לו היום "פרוטו-פאנק".

משהו קטן על השיר.
הריף של הבית נכתב ע"י גיטריסט הלהקה, ג'ו פריי, וכשסטיבן טיילר הסולן שמע אותו, הוא פשוט ג'ימג'ם לו את הריף של הפזמון וכך נולד השיר. פשוט כל כך...

אין תגובות: