יום שישי, 26 באוקטובר 2012

אינדינגב חלק 5 - קוף במשקל כבד #30

והיום (טוב, למעשה זה היה אמור להיות אתמול) הפוסט יוקדש להרכב שהיה הכי פרוע שהיה.
"כשאתה אומר פרוע, למה אתה מתכוון? למה אתה מתכוון כשאתה אומר פרוע?"
הו! שאלה יפה; ובכן אני לא מדבר על פרוע במובן של לשבור מקלות, לקרוע מיתר ולצעוק לתוך המיקרופון - כי אז הפוסט היום היה על להקת הפאנק-מטאל קין והבל 90210.
כשאני כותב פרוע אני מתכוון לשריטה המוזיקלית של היוצרים - להתחיל מקטע כבד ואז לסמפל קטע פופ של שנות ה90, להוסיף אפקטים אלקטרונים של Glitch (רעשי ה"תקלה" המאפניינים את המחשבים של כולנו) ואז להופיע עם מלודיקה!

קבלו את שיר היום שלכם:
Heavy Monkey - Black Baby

כשהתחלתי לשמוע אינדי ישראלי הייתה לי מטרה ברורה - למצוא את הלהקה שתהיה לי, ולנו כגאווה ישראלית, הFaith No More כחול לבן.
תמיד הרגשתי שכל הרכב פרוע שהיה - בין אם Eatliz או הMidnight Peacocks לא היה מספיק. היה בהם טירוף, היה בהם שיגעון ובלי שום ספק וירטואוזיות עוצרת נשימה, אבל לא הייתה להם את השריטה שיחדה כל כך את מייק פאטון וחבריו.

לפני מספר חודשים הכרתי את להקת הסטונר-נסיוני-מטאל הישראלית שנקראת Inga Dingo שהייתה דבר מרענן נורא, אבל גם לא הפיית' נור מור שחיפשתי.
בכל מקרה, ברגע הראשון שהזדמן לי הלכתי להופעה של החבר'ה בלבונטין7 ושם קיבלתי הופעה מיוחדת במינה, עם קהל קטן מהרגיל (אפילו ללבונטין) אבל אווירה פסיכדלית משהו.

Heavy Monkey הם גלגול לאינגה דינגו, כשדורון בוטניק (קלידן\סולן) של אינגה דינגו הוא כיום הקלידן והמד-מן של הקוף.
לא אתפלא אם שם הלהקה - "קוף כבד" הוא על שמו של דורון; דורון הוא בחור רחב מימדים עם תספורת יחודית כשצמה מתולתלת יורדת מעורפו. אה כן, הוא מופיע בלי חולצה ורוקד בלי סוף.

כשהחלה ההופעה של הקוף הייתי במצב רוח מעולה לרקוד, והם סיפקו את המוזיקה הנכונה.
ריפים כבדים לצד אפקטים משונים של גליצ' הביאו להופעה ניחוח של טירוף על גבול מסיבת טבע שלא מתכוונת להמניך את הווליום - שילוב נהדר של אלטרנטיב מטאל עם מוזיקה אלקטרוניק ונסיונית.
בהחלט אחת ההופעות המשובחות שראיתי בפסטיבל ויותר מאשמח לשמוע אותם בהופעה חיה שוב. ושוב. ושוב.

ובשורה התחתונה: האם הקוף הם הפיית' נו מור הישראלים?
אולי הם לא התשובה החד משמעית לפיית' נו מור, אבל הם בהחלט הדבר הכי קרוב ששמעתי בארץ ושום השוואה שאעשה לא תצליח לגנוב להם את הסטייל ה"פרוע" שלהם.
תהנו! (פוסט נוסף בקרוב)

אין תגובות: