יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

סוד ההצלחה #36

אז אומנם את סוד ההצלחה לבלוג איכותי וחי עוד לא מצאתי, אבל כנראה שגם לא חבר מספיק טוב אחד לתגובה אחת, אבל זה כבר סיפור אחר לחלוטין, אהמ - ענת, אז למה יש לי לצפות?

שיר היום הוא:
הדג נחש - סוד ההצלחה

הדג נחש הם ההרכב הכי טוב בישראל. לא משנה כמה אבנים תהפכו, גם ז'אנרים תשמעו ולא משנה שזו בכלל אמירה חד צדדית שאני קובע אותה - זו עובדה.
אני מרגיש שדווקא בפוסט הזה לא ארצה לפרוס את תולדות הלהקה המרגשת שצמחה בירושלים וניבאה יחד עם סגול 59 כי ירושלים לא תהא עוד מוקד עליה לרגל רק של תימהוניים עם זקן ובגדים שחורים, אלא גם של כל אוהבי הגרוב בישראל.

סוד ההצלחה הוא אחד השירים הכי "כבדים" של הדג נחש, כשסאונד שלו הרבה יותר אפלולי (יש סמפל חוזר של קרקור עורב) ונשען על גרוב עמוק יותר.
בנוסף הוא שיר נורא ציני ומבטל כל "ליקוק" מיותר שעל הלהקה לעשות כדי להשתחל למיינסטרים ולפלייליסט של "דודותיכם", כשהם קוראים בפזמון: סוד ההצלחה הוא טקסט שלא מרגיז אף אחד\לחן מתקתק שיווק בדיוק לחג.
ככה זה הדג נחש, החזירו את הקטע של להיות ביקורתי למוזיקה ובגדול.

בקצרה איך הכרתי את הדג נחש.
כשסיימתי את כיתה ח' הבנתי עם עצמי באותה תקופה כי היפ הופ זה לא כזה מגניב וה"מופע של רומיאו" כבר נקלע קשות לשידורים חוזרים בניקולודיאון".
מספר שנים לאחד מכן, כשזפזפתי להנאתי אחרי יום מייגע, נפלתי לפתע על דוקומנטרי על הלהקה בערוץ "הוט: בידור ישראל". התגובה המיידית שלי בדר"כ במצב כזה הייתה לזפזפ ערוץ אחד למטה ולהגיע להוט סנטרל (בזמנו "ביפ"), אבל משום מה באותה פעם לא עשיתי את זה, פשוט זרמתי.
כשפלייליסט של להיטי הלהקה מתנגן ברגע של הדוקומנטרי, לצד ההבנה של "פאק הם כאלה מהפכניים בישראל" הבנתי גם ש"פאק! הם מדהימים מוזיקלית בעצם".
מאז זהו רומן לא נפסק כשבמשך 4 שנים הייתי ב8 הופעות שלהם וכש5 מהן בחינם אין כסף.

אין תגובות: