יום שבת, 6 באוקטובר 2012

כן! #10


* הפוסט הזה הוא השלמה לאתמול ונעשה על ידי סמארטפון.
בגלל כל נסיבות אלו הפוסט יהיה קצר, אך קולע ומרענן עדיין.

שיר אתמול הוא:
Yes - South Side of the Sky

השיר הנפלא הזה הוא השיר החמישי באלבום המופת Fragile של להקת הפרוגרסיב רוק Yes.
הרבה זמן לא שמעתי את האלבום הזה ובשמיעה אתמול נזכרתי כמה אני מתגעגע לקלידים הנפלאים של ריק ווקמן.
אך ככל שצללנו יותר לעומק האלבום שזהו האזור שבו כבר בדר"כ לוחצים על 'פוז' ומחליפים אלבום, נפגשתי שוב עם השיר המדובר ומשהו בו הרגיש לי מוכר-מודרני שכזה, כאילו השיר הזה ניבא לבאות להקה שתיקח את השיר הזה ותהפוך את השיר המיוחד הזה לאבן דרך בעיצוב סגנון הנגינה וה"feel" שלהם.

לאחר דקה נפל לי האסימון, לא אחרת מאשר Jane's Addiction אחת מפורצות הדרך באלטרנטיב רוק של שנות ה80 באמריקה, להקה שספגה מלא ממגוון עולמות - הפרוג, פסיכדליה, מוזיקת עולם ופ'אנק, אך עדיין הצליחה לענות לקטגורית הנותנתים בראש ולחיות עם הגדולים של ה"סקס, סמים ורוק'נ'רול".
כן, אני נורא אוהב את הלהקה.

אומנם לא קראתי מעולם ראיון שמציין איזו השפעה מעניינת שהייתה ליס על ג'יינס אדיקשן, אבל אני מוכן לשים את חיי כי הם בהחלט לא פספסו את השיר כשהם התחילו לנגן.

אין תגובות: