יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

העיר הזאת #20

שיר היום הוא לא שיר רגיל
אל תחכו את זה באופן מבהיל
ואם להיות כנים זה אפילו לא מגעיל
ואין שום ספק שאתכם משעמום הוא יציל

המופע של ויקטור ג'קסון - העיר הזאת

המופע של ויקטור ג'קסון היא להקה\אנסמבל\קבוצת מוזיקה (תבחרו את ההגדרה שתרגישו איתה הכי בנוח) שמונה כיום 3 חברים - ג'ימבו ג'יי, איציק פצצתי ויוסף סיטריש (כינויי לעומר, עומר ועמית בהתאמה).
הקטע הנ"ל הוא גם "פרומו" למחזמר ראפ בלשי (הנקרא "העיר הזאת") שהחבר'ה רצים איתו כמעט 4 חודשים ללא הפסק וגורפים שבחים ממבקרי תרבות מכל הארץ.
המחזמר ניחן לא ברמת הומור גבוהה ומודעת נורא לעצמה, אלא גם בהיותו זורם על ביט ההיפ הופ המנוגן ע"י גיטרה, מערכת כלי הקשה מינימלית וקלידים בלייב תוך כדי ההצגה!

קצת היסטוריה כללית על הלהקה הצבעונית הזו.
ישר מרחובותיה האפלים של העיר רחובות צמח לו הרכב חברי ילדות בשם NOD אשר הוציא בשנת 2008 את אלבום הראפ-רוק-צחוקים חיימשוגעים שמגולל בצורה הומוריסטית בשיריו את סיפור חייו של "ויקטור 'אנאבל' נאדים", ילד ישראלי ממוצע, דרך נק' ציון חשובות - החל מהגחתו לאוויר העולם, דרך הדילמה הקשה "שפה שניה לבחירה - ערבית או צרפתית?", הגיוס לצבא וכדומה, עד הבאתו למנוחות.
האלבום הופץ בדרך עצמאית וניתן היה להורידו בחינם (עוד לפני הבנד-קאמפ! בחיי אלוהים) ואומנם לא זכה להצלחה הכי כבירה בסצינת האינדי הישראלית, אבל הצליח לגבש סביבו קהל קבוע שבא לראות את הלהקה התאטרלית הזו מופיעה עם השיר "שפה שנייה לבחירה" כשהם עוטים את חולצת חטיבת הביניים שלו.

בסוף שנת 2010 יצא הלהקה עם EP בשם המאסטר של המסקנטייפ שהמשיך את קו ההומור שאיפיין את הלהקה באלבום הקודם והופעותיו לוו במעברים שהם כבר ממש הצגה, ממש תוך כדי ההופעה.
למעשה אלבום זה חובן בתוכו 2 אבני בוחן חשובות בסגנון הלהקה.
הראשונה היא טראק ספוקן וורד, מה שהיה נבואה לבאות, הרי היום חברי הלהקה הם מהמארגנים הרישמיים של תחרויות הפואטרי סלאם של ירושלים.
השניה היא הרצועה "הסיפור הבלשי חלק א' " שהוא בעצם האב טיפוס בן ה3 דק' למחזמר "העיר הזאת".

לאחר מכן שינתה הלהקה את שמה ל"המופע של ויקטור ג'קסון", הוציאה EP נוסף ונעלמה לחזרות על ההצגה המפתיעה והמרעננת של הקיץ.

רוצים לראות את ההצגה? התעדכנו על תאריכים בפייסבוק של הלהקה
Facebook: המופע של ויקטור ג'קסון

אין תגובות: