יום שלישי, 23 באוקטובר 2012

אינדינגב 2: מה? לוקס! #27

והנה הגיע היום השני לשבוע והמשתמע מכך הוא פוסט שני לספיישל - "אינדינגב 2012".

שיר היום מוקדש ללהקה שהכי הרקידה את הקהל, כשאת הופעתה איפיין טירוף משגע של מסיבה שנוצחה כולה ע"י סקסופון ותופים בלבד!
למען אמינותי ככותב חובב אציין כי מדי פעם הוחלף הסקסופון בחמת חלילים, חליל ועוד כלי נשיפה לא מוגדר.

שיר היום הוא:
Malox - Polka for Punks

ישראלים שגרו באמריקה בסוף שנות ה90 ותחילת שנות האלפיים היו בורג מרכזי במה שיתפתח עם השנים להיות מכונה משומנת היטב בסצינת האינדי רוק העולמי כיום - ז'אנר הקרוי Gypsy punk ובשפת הקודש "פאנק צועני".

פאנק צועני הוא סגנון מוזיקלי שהחל להתפתח באמצע-סוף שנות ה90 בעיקר ניו יורק, ושאיפותיו הן לשלב שלל סגנונות מוזיקת עולם, בעיקר צוענית לצד קלייזמר, סקא, דאב ואלקטרוני, בתוך סוגת הרוק מבלי לוותר על אנרגיות מקפיצות.
לא בכדי ניו יורק הייתה החממה הגדולה לפרויקטים שאפתניים אלו; הרבה אנשים שמהגרים לאמריקה מגיעים באופן טבעי, בלי קשר למטרת הגירתם, לתפוח הגדול כדי לנסות את מזלם בארץ האפשרויות הבלתי נדלות.
ואלו שהגיעו באותן שנים לעשות מוזיקה רצו להביא את העולם שלהם לתוך הרוק שלהם.

מבחן הזמן מראה לנו כי כיום 2 הלהקות הגדולות בז'אנר הזה הם הבלקן ביט בוקס (שכל שלושת חבריהם ישראלים כשרים) ו- Gogol Bordello (שכיום יש ישראלי אחד בלהקה, בפנתאון הלהקה עברו עוד שניים).

וקפיצה חדה ל-Malox המדוברים.
מנהיג מלוקס הוא אייל תלמודי, אחד הסקסופוניסטים המוכשרים בארצנו הקטנה שכיום מנגן עם הבלקן ביט בוקס, ברי סחרוף, הבילויים ועוד..
המוזיקה שהוא עושה במלוקס היא מעין מיזוג של הטירוף המייחד כ"כ את הבלקן ביט בוקס עם ג'אז חסר הבנה של ג'ון זורן (עוד יהודי ניו יורקי, עושה מוזיקת ג'אז נסיונית).

המופע נפתח בשיר המקפיץ הנ"ל ועבר דרך שיר שהוא הגדיר כשיר חתונה חייזרי ונגמר כשהוא והמתופף ירדו עם סקסופון ותוף-באס מארשים לקהל והחלו להתהלך כמלך ומלכה הנשף.
ואנחנו? קנינו את השטיק ורקדנו לתוך הלילה.

אין תגובות: