יום שישי, 30 בנובמבר 2012

דאבל-אפרו, בבקשה #64-65

טוב, אז מפאת השעה וגם מפאת זה שניגררתי לצערי שוב לפוסט כפול, החלטתי לעשות אותו בהמשך לקו המוזיקלי של השבועיים האחרונים - שחור וקיצבי מתמיד.

השיר הראשון הוא:
Funk'n'stein - The Message

פאנק'נ'שטיין זכו במשבצת הציונית של השבוע.
הם הביאו את הפ'אנק שמתבסס על כלי נשיפה ושמחת רחוב טהורה לישראל אחרי שנים שהוא היה כבר מת באמריקה ונזכרו בו רק בסימפולי הרכבי ראפ.
אני מאמין שייצא לי לפרט עליהם עוד בהמשך.

בנוגע לשיר היום, אז למעשה הכרתי את השיר לפני שלוש שנים, בתקופה בה אלבומם השני יצא ושיר זה היה לסינגל הראשון ממנו. הייתי מסתובב מבסוט מהחיים ברחובות ירושלים כשהשיר הזה בוקע לי מהטלפון הסלולרי (התקופה בה המפ3 שלי היה הרוס).

השיר השני הוא:
The Roots feat. Erykah Badu - You Got Me

The Roots כשמם כן הם.
הם להקת היפ הופ, כן כן, הדבר הזה שכמעט ולא קיים היום. והם הדגל בתחום כיום.
למה התכוונתי? הם השורשים של ההיפ הופ, כשבתחילת דרכם אפילו היה להם חבר קבוע שהיה עושה ביטבוקס, דבר שנשכח מתעשיית ההיפ הופ המיינסטרימי עוד בתחילת שנות ה80!

תחילה על משבצת שיר היום רציתי לשים את השיר The Seed 2.0v אולם כשניסיתי להסביר לאנשים קצת מה האופי הכללי יותר של דה רוטס, נזכרתי בשיר הנ"ל וידעתי שהוא יתאים.

השורשים ידועים בשיתופי הפעולה הרבים שהם עושים, אותם נשמע בעיקר בשירי הנאו-סול שלהם.
שיר היום הוא אחד מהם והיה ללהיט בסוף שנות ה90 שזינק גם להם וגם לאריקה (זמרת סול נהדרת) את הקריירה.

אני אשפץ קצת יותר בסופשבוע.
עד אז - לילה טוב עולם!

אין תגובות: