יום שישי, 9 בנובמבר 2012

שניים במחיר אחד #44+45

כשיר האתמול הארבעים וארבעה במספר, קבלו את:
Pearl Jam - Nothingman 

פרל ג'ם היא אחת הלהקות ששינו את ההגדרה שלי למהי מוזיקה טובה. למה הוא בעיניי איכות.
השיר הנ"ל נלקח מהאלבום הראשון ששמעתי במלואו של פרל ג'ם - Vitalogy אלבום שנע על הציר בין גראנג', פאנק, בלדות ונגיעות רוק נסיוני.
מנה שונה ממה שהרוב מכירים מאלבום מופת אחר של הלהקה - Ten, אבל לא פחות טוב בעיניי המבקרים בזמנו, ובעיניי אפילו יותר.

השיר הזה, יחד עם Better Man, Immortality ו-Spin the Black Circle היו הסיבה שבגללה בחרתי להוריד את כל האלבום הזה לפני 5 שנים ולהגיד לעצמי "וואלה, אולי הם יהיו יותר מעניינים מנירוונה" (שבזמנו שעממו לי ת'תחת).
היום אני יכול להגיד שהאלבום הזה הוא אחד האלבומים הכי טובים בכל הזמנים בעיניי.
והשיר? מילים מדהימות על בן אדם ששכח שאם הוא לא ישקיע באהבה הוא ישאר nothingman (איש של כלום) ועוצמה מוזיקלית שמתגברת מבית לבית, פשוט מקסים.

וכשיר היום שהוא הארבעים וחמישה במספר, קבלו את:
Faith No More - Everything's Ruined

פיית' נו מור כפי שציינתי כבר בעברי בבלוג, גם היא אחת מהלהקות הכי חשובות עבורי שבסגל שלהם נמצא המוזיקאי האהוב עליי ביותר - מייק פאטון.
השיר נלקח גם הוא מאחד האלבומים הטובים ביותר בכל הזמנים - Angel Dust, לפי דעתי כמובן, אולם גם מבקרי מוזיקה רבים מגדירים את האלבום כאחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר בשנות ה90 ובשנת 2003 הוגדר ע"י מגזין הרוק Kerrang כאלבום הכי משפיע בכל הזמנים!

למה בעצם? ובכן מסיבה שהיא די פשוטה וכל מאזין, גם לא ההדוק ביותר, של האלבום יוכל לשים עליו את האצבע. האלבום הוא רוק בכל רמ"ח אבריו, אבל כמעט ואין בו דיסטורשן, סולואים או כל נגיעה משמעותית של גיטרה.
האווירה באלבום היא אפלה (למעט הקאבר לליונל ריצ'י Easy) וכולו נשען על קלידים, באס דומיננטי, תופים ויכולות קוליות של מייק פאטון, שנע בין קלין ("שירה נקיה") לגראול ואפילו אופרה.

Everything's Ruined נבחר לשיר היום בגלל שנפלתי עליו במפ3 אחרי כ"כ הרבה זמן של שמעתי אותו וחיוך פשוט נמרח לי על הפרצוף. אחד מהשרידים האחרונים לכך שהלהקה הייתה על גבול הפ'אנק-מטאל בעברה.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

נכנסתי ממש במקרה לבלוג הזה שלך וממש אהבתי את הרעיון!
אני בדיוק אחת מאלה שכל הזמן מחפשים לשמוע אומנים ולהקות חדשות ואתה בדיוק נותן לי את הבמה להכיר אותם (:

תודה? ^^