יום רביעי, 7 בנובמבר 2012

הבנים החצופים #42

בעוד שבקונצנזוס המוזיקלי ענקית הרוק The Clash נחשבת ללהקה שהעזה למזג את הרגאיי לתוך הפאנק שלה לכדי צעד נוסף לעבר מתיחת הגבולות של הפאנק, יש אוצר בריטי חבוי שעשה את זה עוד לפני London Calling, לא באותה אבסולוטיות אומנם, אבל בהחלט היווה את אחד הצעדים הראשונים לעבר יצירת הרוק האלטרנטיבי.

שיר היום הוא:
The Ruts - Staring at the Rude Boys

The Ruts יכלו להיות בקלות עוד חלק קטן ושולי בתוך ההיסטוריה הסבוכה של הפאנק הבריטי של סוף שנות ה70, תקופה בה כל להקה בערך אימצה את סגנון הפאנק וניגנה אותו כרצונה - פופי, מהיר, אנרכי וכו'..
למזלם שדרן הרדיו הבריטי John Peel, שהיה עד יום מותו (שנת 2004) הגורו של המוזיקה האלטרנטיבית ברדיו, אהב אותם בכל מועדו ונתן להם זמן אוויר ואירוח באולפן (אירוח שאחרי עשור יצא כEP), כפי שנאמר, חופשי!

את הראטס הכרתי דרך השיר הזה לפני מספר שנים כששמעתי אותו במקור בביצוע של אליל ההארדקור פאנק הנרי רולינס.
סיפורה של דה ראטס בהרכבה המקורי נקטע ב1980 כשסולנם מלקולם אוואן נמצא מת לאחר התמודדות עם התמכרות להוראין ובעיות גרון. מאז הופיעו דה ראטס תחת השם Ruts DC והוציאו מספר אלבומים יחדיו מלווים במספר הופעות.
ההופעה עם הנרי רולינס נערכה בשנת 2007 כמופע התרמה לאחר שפול פוקס (גיטריסט הלהקה) אובחן עם סרטן ריאות, שממנו נפטר כארבעה חודשים לאחר המופע.

אין תגובות: