יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

יום אחד #57

בצל סוף המבצע - בתקווה כמובן, אני רוצה לשים שיר תקווה לפיוס כלשהו.
מאחר שמשבצת הישראלי כבר נלקחה השבוע ע"י טיפקס, נאלצתי לוותר על "שיר מלחמה" של מוקי הגבר; אין מה לדאוג זה עוד יהיה שיר היום.

שיר היום הוא:
Matisyahu - One Day

כמובן שאין אני מחויב לישראלי אחד כל שבוע, אחרי הכל זה כמו ה"חוק הרוסי" בליגת הכדורסל הישראלי - מינימום ולא מקסימום, אבל רציתי לעמוד בזה על מנת לגוון גם קצת יותר את המוזיקה הלועזית של הבלוג.

מתיסיהו, או החרדי ההוא מאמריקה, הוא אמן יהודי-אמריקאי ולשעבר שייך לזרם החסידי, אפשר נחשב לפינת חמד אצל חובבי הרגאיי כיום בכל העולם.
מתיסיהו אימץ לעצמו את הכינוי משם לידתו מת'יו.

את המורשת היהודית ינק מת'יו החל מלידתו באמריקה כשלמד ב"היברו סקול", הלך לבית הכנסת ובסופו של דבר אף למד בישיבה בשכונת נחלאות בירושלים.
את מורשת המוזיקה שלו הוא ינק בגיל הבגרות דווקא מלהקת הג'אם רוק Phish שבסגנונם החופשי וגרובי הוביל בסופו של דבר לפניה לתחום הרגאיי.

מתיסיהו חיבר בין שני שורשי היניקה שלו ובשנת 2004, תוך כדי שהיה תלמיד ישיבה, הוציא את אלבומו הראשון תחת לייבל JDUB, לייבל מוזיקה יהודי אמריקאי שמעודד יצירה יהודית והדברות דרך יצירה ללא מטרות רווח.
האלבום היה קרש קפיצה אדיר למתיסיהו ופתח לו דלתות למפיקי ענק בתחום הרגאיי וחשיפה עצומה; לראיה, החל מהאלבום השני שלו כל אלבום טיפס למקום הראשון במצעד אלבומי הרגאיי האמריקאים.

בשנה האחרונה חזר מתיסיהו בשאלה, הוריד את הזקן אך גם ציין כי זו הייתה תקופה מעניינת ונורא מלמדת עבורו ואין זה אומר דבר על הזדהותו עם המורשת היהודית ועם זהותו הגאה כיהודי.

* כמו שצויין בעבר, רק בהפוכה.
להקתו של מתיסיהו היא Dub Trio נגנים ענקים בתחום הרגאיי, היפ הופ ומטאל.

אין תגובות: