יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

תיק סטן #58

לכל מי שפספס עד עכשיו - שלום, קוראים לי עומרי ואני חובב מוזיקה.
כל כך חובב מוזיקה עד שאני יכול להחשיב כבילוי לילי שיטוט בויקיפדיה בקריאה על להקות ואמנים נידחים (אחרי הבילוי הלילי עם החברים המוחשיים שלי, כן? יש לי חברים - נשבע!).
אבל לנצח ישארו כמה קצוות פרומים, אותם סיפורים מאחורי האומנים שעדיין לא יושבים לי עד הסוף כמו שצריך.
והדרך היחידה לחבר בין כל הקצוות היא לקרוא עוד בויקיפדיה!

הפעם אני סוגר את תיק Stan שירו האלמותי של הראפר Eminem וחצי סימפול-חצי שיתוף פעולה של הזמרת Dido.
אז גבירותיי ורבותיי לפני הצלילה, קבלו את שיר היום:
Eminem feat. Dido - Stan

אז ככה, לכל מי שחשב\תהה\התבלבל\שיקרו לו\שיקר - סטן זו עלילה דמיונית לחלוטין.
לאמינם מעולם לא היה מעריץ כה משולהב ואובססיבי.
אולם השיר כן מושפע מהתאבדות דודו של אמינם בשנת 1992 (השיר יצא בשנת 2000).

השיר נחשב לאחד השירים הגדולים של ההיפ הופ המודרני ושל אמינם בפרט ומתעסק, כמרומז פיסקה לפני, באובססיה של מעריץ שמאבד את שפיותו כשאמינם לא עונה למכתביו.
בנוסף הוא שידרג את מעמדה של Dido כזמרת.

התיק נסגר!

* בשנת 2001, עוד לפני שהספיקו להתפרק, הוציאו צמד הסטנד-אפיסטים הגדול של ישראל "אסי וגורי" עם הזמרת מירב שביט בצוותא שיר בשם "חן" על מעריץ אובססיבי ללא אחר מאשר יגאל בשן!
לא מאמינים? בבקשה!

אין תגובות: