יום שבת, 19 בינואר 2013

התרנגול קורא בקול #116

היום יצאתי לטייל-רכיבה.
בתחילת הנסיעה הבנתי עם עצמי שאני צריך למצוא שיר מספיק טוב במפ3 שיהיה שיר היום.
לא בהכרח מחדש כמו שראוי.
הראוי הוביל אותי להתביית על משהו לאומן גדול, משהו מחוותי.
אז הרצתי את האלבום 2Apocaliptic של 2Pac אבל לא הרגשתי שזה מה שאני מחפש, בייחוד לאור זה שהיה כבר מספיק היפ הופ לשבוע אחד, וישר עלה לי לראש האופציה של ענקי הגראנג' Alice in Cains.

הרצתי את האלבום הגדול ביותר שלהם (לכל הדעות!) Dirt והתחבטתי תוך כדי האזנה מה יהיה השיר הראוי ביותר.
אולי זה יהיה Them Bones ואז אני אספר על כך שזהו השיר שגרם לי לרצות לשמוע את האלבום כשהבנתי שזה שיר הפתיח של תוכנית הקאלט "הרצועה".
אולי זה דווקא יהיה ?Would האלמותי, השיר המוכר ביותר מהאלבום?

לבסוף, כשהייתי בדיוושי האחרונים חזרה, הבנתי שהשיר שאני שומע עכשיו במפ3 הוא הוא שיר היום.
אז בלי זיוני מוח נוספים, קבלו את שיר היום:
Alice in Chains - Rooster

אם בישראל שלומי שבת הקדיש לאביו את השיר "אבא" כמחווה אוהבת, אז רוסטר הוא הגרסה של אליס אין צ'יינס לסיפור.
Rooster (בעברית: תרנגול) היה הכינוי של אביו של ג'רי קאנטרל (גיטריסט\מלחין של אליס) כששירת בצבא ארה"ב בזמן מלחמות ויאטנם. הוא זכה לכינוי בגלל ששערו עמד בעיניי חבריו ממש כמו כרבולת התרנגול.
השיר מספר את סיפורו של חייל אמריקאי (מבוסס על חוויות האב) והוא בעצם היווה "תרפיה" לשיחה שבין ג'רי לאביו.

ומבחינה מוזיקלית?
שיר גראנג' קלאסי עם כניסה פסיכדלית של רצח.

אין תגובות: