יום שישי, 1 בפברואר 2013

שלישי-רביעי-חמישי 126 - #128

אז מפאת קוצר זמן ויכולת להגיע למחשב לאורך השבוע האחרון אני אפרסם את השירים שליוו אותי השבוע, בלי הרחבה מיותרת.

יום שלישי #126
שיר היום של יום שלישי הוא הסינגל השני מהאלבום החדש "פרה פרה" של חלוצת הראפ-רוק הישראלית שב"ק ס'.
שב"ק ס' (בקיצור פשוט: השבק) הם להקת ההיפ הופ הראשונה(!) בישראל שהושפעה רבות מענקי הראפ של ילדותם Beastie Boys ופרחה מהפרבר הדרומי של מרכז הארץ - יבנה, והשאר הוא היסטוריה..
בסוף השנה שעברה נכנסו השבק להקליט אלבום חמישי במספר והפעם הם באו חדים הרבה יותר מהאלבום הרביעי והמבולבל (אך עדיין טוב, כן?) שלהם.

שיר היום הוא:
שבק ס' - לשבט: לקום!
שיר היום הוא חד מילולית ברמה הגבוהה ביותר שידענו לקבל ממוקי וחבריו, כשהם נוטשים את ימי ה"הבלונדה על החוף בג'ינס קצר ובנדנה".
הפעם הם משסעים את חרבותיהם בתרבות הריאליטי והאידיאלים השטחיים שהיא מכניסה לקודים החברתיים שלנו: "מי זכה במיליון מי המוקיון של המדינה / תעקוב על העונה ותשרוף את האונה".


יום רביעי #127
את יום רביעי התחלתי כשיצאתי בשעה 6:08 מתחנת רכבת בית שמש לעבר נהריה ואז חזור אחורה לחיפה.
במהלך אותו בוקר מסויט נכנסתי לפלאפון שלי וראיתי שנעינתי על אימייל ישן ששלחתי לסולנית Panic Ensemble לשעבר - יעל קראוס.
עד לפני מספר שנים יעל קראוס הייתה אחת הקולות החמים והמוכרים ביותר בסצינת האינדי הישראלי כשהיא שרה בקולה המענג בשלל אירועים מוזיקלים ואף זכתה לכניסה מיינסטרימית יותר עם השיר "כלניות" של ההרכב בוסה.
לפני ששחררה את האלבום הסולו היחיד שלה בשנת 2010 (ומיד אחר כך ברחה לאמריקה) הוציאה יעל גירסת כיסוי לשיר המוכר ביותר של אחת הלהקות האהובות עליי באופן אישי, ועל אוהבי הרוק האלטרנטיבי בכלל.
אני מדבר על Midlife Crisis של הענקית Faith No More. הקאבר פורסם בדף המייספייס שלה (מבינים כמה ישן?!) תחת השם Midlife Tweet ואחרי מספר חודשים נעלם כלא היה.

לפני כחודשיים החלטתי לשלוח ליעל אימייל בו אני מבקש לשמוע את הקאבר המיוחד הזה לענקים מקליפורניה ואחרי שכבר איבדתי כל תקווה ראיתי את המייל המדובר.
במייל נענתי בחיוב ומאז ששמעתי את השיר פרץ נוסטלגיה צף בי - אז התכוננו כי גם לכם מגיע!
שיר היום:
יעל קראוס - Midlife Tweet

יום חמישי #128
בתקופה האחרונה אני לומד לחזור לשורשים - הן ה"מוצאיים" שלי והן מתקופת הילדות שלי, ושומע הרבה מוזיקה מזרחית\ישראלית לפני שהיא נהייתה מסחרה של פופ.
אני מדבר על הרבה טיפקס, אייל גולן (בתקופת זאב נחמה), יואב יצחק, שלומי ושבת ואפילו.. שרית חדד!
הפרץ הזה התחיל איך לא - בגלל ערב קריוקי שאירגנתי בקידום. תמיד ערבי קריוקי יציפו את האוזן המזרחית של כל אחד, את אותו שיר שבו היה הסלסול שהוא אהב בתור ילד (וברגע האמת כשהוא ינסה לבצע אותו יקרו רק פאדיחות!).
הדפדוף בין שלל השירים עורר בי את החשק לשמוע את השיר הייתי בגן עדן אבל פשוט לא זכרתי של מי השיר - אז גיגלתי ולהלן כל התשובות.
מילות השיר נכתבו על ידי לא אחר מגדול הפזמונאים הישראלים אהוד מנור והולחן על ידי שמעון בוסקילה לאלבומה השישי של שרית חדד "כמו סינדרלה" בשנת 1999.
השיר הוא שיר מזרחית עם השפעות רוק בולטות ועבורי הוא מגדולי הזמר המזרחי שהולחנו בארץ, אז קבלו את שיר היום:
שרית חדד - הייתי בגן עדן

אין תגובות: