יום שלישי, 5 בפברואר 2013

פותחים שבוע בנוסטלגיה #131+132

#131: Fighting With Tools היה האלבום הראשון והיחיד שהצליח להרכב האלטרנטיב היפ הופ \ ראפ רוק Flobots שמקולורדו.
יצא לי בזמנו לשמוע את האלבום הזה קצת לפני שהם התפרסמו עם הלהיט הגדול ביותר שלהם מהאלבום שנקרא Handlebars.
האלבום מלא באנרגיות מפוצצות אך עדיין מלודיות, בזמנו תמיד השוויתי אותם לרייג' אגיינסט דה מאשין עם כינור - כןכן, כינור!
הכינור הכל כך יחודי להם אומנם נשאר גם בשני האלבומים הבאים של הלהקה, אבל הנבואה שלי כלפי יעוד הלהקה לא; לפעמים אני אפילו מרגיש רע שאולי בגלל גודל התקוות שתליתי בהם ככה המוניטין שלהם קטן.
אחד מהשירים האנד-רייטד באלבום הוא שיר היום, שיר שמשלב ליין באס פ'אנקי, ביטבוקס וראפ עד טיפת האוויר האחרונה שבריאות.

אז קבלו את שיר האתמול:
Flobots - Combat

#132: בתוך כל עולם הפוסט-גראנג'\אלט' מטאל שהיה לרוק האלטרנטיבי במהלך העשור הקודם היה מכנה משותף ברור לכל הלהקות - כל להקה בוחרת סאונד של אחת מארבעת הגדולות בגראנג', מורידה ממנה את האלמנט הייחודי (קצת Noisy, או לחילופין פסיכדלי או פרוגרסיבי), מעבדת אותו עם כל אפקט אמריקאי שיש ודואגת לדחוף איזה בלדה או שתיים כדי להיות מרגשת.
הדוגמה הבולטת: Nickleback.

אבל בתוך כל החרא הזה יש אפשר למצוא גם כמה דברים מיוחדים, ולאו דווקא מיוחדים בקטע של "אני גדלתי על זה אז אסור להגיד מילה רעה", אלא מיוחדים בקטע של "אחי - באמת עשית את זה מעניין!"
והפעם אני רוצה לשים את הספוט-לייט על להקה בשם Black Stone Cherry, שהקטע שלה הוא שילוב מוטיבים דרומיים בלחן השירים.

אז קבלו את שיר היום, שיר קשוח ומעט דרומי (תוכלו למצוא יותר אלמנטים בשירים אחרים):
Black Stone Cherry - Rain Wizard

אין תגובות: