יום רביעי, 13 בפברואר 2013

לסביות שולטותתתת! #139

סקס אפיל נשי #139
מבין כל שדרני הרדיו הישראלים, מי שאני הכי מעריך אותו הוא ללא ספק יואב קוטנר - האנציקלופדיה המהלכת ומוארכת לתולדות המוזיקה הישראלית.
בשנות ה90 הגיע לו איל פרידמן לתודעה הציבורית - תחילת כנגן גיטרה חובב ומאוחר יותר בעת גיוסו לצבא כעורך מוזיקלי בגלי צה"ל; הוא השדרן שאני מעריץ.

איל פרידמן מוכר לנו יותר בתור "קוואמי דה לה פוקס" (בקיצור: קוואמי), שדרן המוזיקה האלטרנטיבית המוביל בישראל.
בשנות ה90 בתחילת דרכו הוא העלה לתודעה את מוזיקת ההיפ הופ שרק הייתה בחיתוליה באותן שנים בארץ ואף עשה את הסימפול (יהודי אמור: "זמריר") הראשון בגלגל"צ! ולמי אתם שואלים? לגדולי הראפ מברוקלין הלא הם ה-Beastie Boys. הביסטיז שמעו את הסימפול הזה ואף צירפו אותו ל-EP מיוחד שלהם!

מאותן שנים קוואמי כבר החל להכות שורש בסצנת האלטרנטיב הישראלית בכלל ובההיפ הופ הישראלי בפרט ואף חזר "להשתעשע" בתעשייה כשהוא עושה שיר עם השב"ק, מוביל את ההרכב בויאקה ומוביל את רצועת המוזיקה השחורה הראשונה בישראל העונה לשם עסק שחור.

עם השנים קוואמי נהיה מוכר יותר ויותר לקהל הרחב ועבר לשדר את רצועת המוזיקה האלטרנטיבית המובילה בישראל הקצה, שנסגרה לפני קצת יותר משנה כחלק ממהלך חד צדדי של גלגלצ להיות תחנה חסרת תוכן, מלל או מוזיקה שלא אמורה להיות שמחה ופופולרית.
וכמו שהקצה לא ויתרו ועברו לשדר באינטרנט כך גם הקריירה המוזיקלית של קוואמי סירבה להירקב.
בשנת 2005 הוציא עם שלל חבריו את האלבום האלטרנטיב היפ-הופ "כולם יודעים את התשובות".
בשנת 2010 הוציא עם ההרכב "קוואמי והחלבות" את אלבומם השני "זרים במאה ה-21".
אך מה קרה בין לבין?

בין לבין קרה אחד משבעת פלאי "היפ הופ ציוני" (כמו שבלוג זה אוהב לקרוא לזה).
בשנת 2007 גיבש קוואמי סביבו הרכב מהוקצע של נגני אינדי ישראלי וקראו לעצמם "קוואמי והחלבה סייטן וואייבז" או בקיצור "קוואמי והחלבות".
החבורה החדשה הולידה לעולם את יצירת המופת מלחת פופ, תחת ענקית המוזיקה הישראלית "הד ארצי".
נכון שהאלבום נקרא "מלחמת פופ", אולם כל קשר בין פופ לאלבום הזה מקרי בהחלט, מה שמשלש את גודל התדהמה שהד ארצי לקחו חסות על האלבום הזה.
האלבום הזה הוא אלבום היפ הופ שמשלב בתוכו קברט, בלוז, טריפ-הופ, פאנק, פ'אנק.. פשוט הכל! מדהים!

שיר היום הוא שיר שמעודד את הלסביות להיות מי שהן, ואין מה לעשות, זה ידליק ויגרום לקנאה (בו זמנית) לכל הבנים מסביבן. ובגיזרת הז'אנר המשולב? איפשהו בין נאו-סול לבלדי.
קוואמי והחלבות - לסביות שולטות בעולם שלי

אין תגובות: