יום שישי, 5 באפריל 2013

37 שירים של חוסר 157 - #193 חלק ב'

חלק ב' יהיה שירים מספר 167 - 171.
חלק זה גם יתמקד ב"היפ הופ ציוני"! למה? כי אני שומע את זה מלא בתקופה האחרונה אז נותנים בראש!

אקסום - אחלה קומבינה (קלמנטינה בגינה)
אולי השיר הכי גדול ומוכר של הצמד מנתניה.

אורטגה - תקוות
אורטגה הוא אחד מהגדולים ביותר בכל הנוגע לאינדי-ראפ ישראלי. חבר לשעבר בקולקטיב ההיפ הופ P.R Troopers.
תקוות הוא אחד השירים האהובים עלי שלו והוא לקוח מהאלבום "4:47", ולא, זה לא מרמז על אורך השיר..
השיר מוגש לכם גם בגרסת הרימקס המעולה! תהנו.

פרודוקס - איצ'יבאן
הרכב אלטרנטיב\הארדקור-ראפ מפתח תקווה שהציג לנו את הפקת ההיפ הופ המחתרתי הכי טוב שידעה ישראל מאז קומה. חברי ההרכב ששרדו את 2009 (שבת הוצאת אלבומם "תחיית המתים) הם "נצ'י נצ' " (ראפר) ו"שקל" (מפיק\DJ) שכיום הם נושאי הלפיד הצעירים אך המוערכים ביותר.

נצ'י נצ' - בום-שאקה-לאק
אז אחרי שפרודוקס התפרקו, החליטו רביד פלוטניק (נצ'י נצ'.. הייתם מאמינים?) ואייל דוידי (שקל.. יותר סביר) לצאת לקריירה משותפת תחת הכינוי של רביד. את האלבום המופתי שמשלב הארדקור ראפ עם דאנסהול הפיקו בצוותא לא אחרים מאשר אורי שוחט ויוסי פיין.
מלבד ה"פלואו" המעולה שמגיש נצ'י בראפ שלו אני ממש רוצה לציין לשבח את הביטים המשוגעים שעושה שקל, כל כך חיים ומדוייקים ואותם הוא נוהג "לתבל" בסמפלים שלקוחים ממוזיקת עולם בדגש על מוזיקה פרסית אותנטית. פשוט תענוג!

קוטג' עם קוואמי - בשביל המוסיקה
קוטג' היה הצלע השלישית של הרכב ההיפ הופ האגדי "בויאקה" יחד עם קוואמי ונמרוף רשף; בניגוד לשתי הצלעות האחרות שיצאו מפורסמים קוטג' יצא בעיקר קירח והוציא את האלבום סולו הראשון שלו כעשר שנים אחרי פירוק בויאקה!
למה בכל זאת אז הוא לא פרש ותלה את הנעליים? נראה לי שהשיר הזה אומר הכל: "אנחנו פה בשביל המוזיקה לא שום דבר אחר \ לא בשביל האגו לא בשביל להתעשר.."

אין תגובות: