יום רביעי, 24 באפריל 2013

פורמט חדש א' #196-202

אז כמו שהבטחתי לקוראי ההדוקים וסתם חובבי המוזיקה המהדורה אכן נכנסת לפורמט חדש וכוללת 2 גלי השלמות.
אנחנו כרגע בגל הראשון שיכלול שבע שירים (כמו זה שיבוא עלינו)

196# The Who - My Generation

רבים מקרים את אגדת הרוק "המי" בגלל הרפרטואר העמוס שלהם שמשלב רוק'נ'רול עוצמתי ובועט יחד עם טכניקה ופסיכדליה, אבל מה שהרבה אנשים נוטים לשכוח היא ש"דה הו" בנשמתם היו הפאנקיסטים של שנות ה60.
הם הלהקה הראשונה שחשבו שזה לגיטימי לבזבז כסף ולהרוס את הגיטרות והתופים שלהם בסוף ההופעה והם גם היו הראשונים שחשבו על אפקט "הדיסטורשן" הכל כך מוכר היום לאחר שתקעו מקלות תופים במגבר.
השיר עצמו הוא אבן דרך בהתפתחות הגאראג' רוק לעבר הפרוטו-פאנק בנוסף למילותיו המרדניות שהיו להמנון נעורים, מה שנותן לו את הקרדיט כאחד מהשירים המשפיעים על עיצוב הרוק.

#197 Kanye West - Power
קניה ווסט הוא לא הראפר הכי גדול ולמעשה הוא דיי שוחה במיינסטרים, אבל דבר אחד שום מבקר או "מהלל אינדי בכל מחיר" לא יכול לקחת ממנו וזו חוכמת ההפקה והסימפולים שלו, מה שהופך את הסאונד שלו למיוחד במיינסטרים.
ובלהיט שלו Power הוא מסמפל את שירם של ענקי הפרוג-רוק King Crimson ועושה מזה להיט היפ הופ של הקיץ הקודם-קודם.

#198 Yeah Yeah Yeahs - Sacrilege
ה"יא יא יאז" הם להקת האינדי-רוק\פופ המגניבה ביותר במיינסטרים. הם הגיעו לארץ לפני שלוש שנים כשחיממו את דפש מוד (שהם הרבה אחרי השיא שלהם) ונחשבו דווקא הם למופע המעניין.
הם הוציאו החודש אלבום חדש עם סינגל ראשון ומבטיח מאוד. האלבום בכללי הולך על ליין שקט ואלקטרוני יותר, אבל לא פחות מעניין או טוב - מומלץ!

#199 Portishead - Glory Box
מעולם לא נכנסתי חזק לענקית הטריפ-הופ פורטיסהד. כשניסיתי בתקופת התיכון את התחום דווקא די אהבתי, אולם את אלבום הבכורה של פורטיסהד Dummy מעולם לא זכה אצלי להשמעה לה הוא ראוי.
ובמהלך שהותי בבסיס פתחתי רדיו ונתתי לעצמי לגלוש עם הרדיו ולבסוף שמעתי את הגיטרה המנסרת בשיר יחד עם השורה החוזרת "Give me a reason to love you" ומיד התאהבתי.

#200 אביב גדג' - עיר בלי זכרון
ילד הפלא שעשה בשנות ה90 את אלג'יר נהיה כבר לגבר ולסלע באינדי הישראלי. נכנסתי אליו רצח בזמן השהות בבסיס - כמה טוב שיש חובבי מוזיקה טובים בפלוגה.
השיר הזה פותח את האלבום של גדג' (נקרא "תפילה ליחיד"; בקרוב אלבום חדש) וקנה אותי ישר.

#201 Maroon 5 - She Will Be Loved
גם לי מותר לאהוב שירי אהבה פופים, קלילים, קיטשים, קליטים ו... על הזין, כל מי שלא חושב שהשיר הזה פשוט מקסים שילך להופעה של "סמרטוט כחול לבן" וישתוק

#202 Rhye - Open
הקושי בלהיות מבקר מוזיקה עם טעם נורא מסוים הוא להצליח להעניק לדברים שאתה מפרסם גוון חדש, משהו שלא היה בפוסט הקודם, למרות שזה תכלס אותו דבר. אז כל הכבוד גיא חג'ג' שהבטיח לי אינדי-דיסקו והביא לי אינדי-פופ עם 2 שירים באווירת מייקל ג'קסון עייף. בכל מקרה שיר טוב.

אין תגובות: