יום שבת, 29 בספטמבר 2012

איידס ומלחמת אחרית הימים #4

איידס: בעברית "תסמונת הכשל החיסוני הנרכש"
ארמגדון: שיבוש לטיני ל"הר מגידו", ההר שלפי המיתולוגיות המונותיאיסטיות אמורה להתרחש בו המאבק בין האור לחושך ושם יווצר עולם חדש לאחר שכוחות האור יגברו

מה לעזאזל מקשר בין שני הדברים האלה?!
טוב, במקור זה שיר פולק של David Baerwald זמר שכנראה אף אחד מכם (גם אני אגב) לא שמע עליו.
אז איך אני מקשר את זה לבלוג?!
בעזרת הקאבר הפ'אנקי של להקת הפ'אנק-רוק\מטאל\פאנק Fishbone.

קבלו אותו, שיר היום:

סצינת הרוק האלטרנטיבי של לוס אנג'לס בשנות ה80, וכמו שבהיסטוריית הראפ, גם בסצינה שלנו הייתה "יריבות" עם הצד השני של החוף.
יריבות זו לא כללה נשק, סמים וזונות אלה דבר אחד - ידהם של אילו להקות להשיג חוזה בחברה הגדולה בלי לאבד את האותנטיות והשגעון האישי שלה.

מבחן ההיסטוריה מכריע שהמנצחת הגדולה היא סצינת החוף המערבי, אבל זה בעיקר תודות לרד הוט צ'ילי פפרס.
מתחת לסיפור ההצלחה המסחרר של רד הוט מתחבאות להן עשרות להקות מוכשרות ומעניינות, ולצידן בסצינת הפ'אנק מטאל נמצאת לא אחרת מFishbone שלנו.

Fishbone הייתה בורג מרכזי בסצינה הזו.
הייחוד שלה הוא בכך שהם להקה שכל חבריה הם אפרו אמריקאים שהגדירו את השילוב המעניין של אוף-ביט, כלי נשיפה ודיסטורשן.
הסגנון שלהם תמיד היה מחתרתי, לרוב גם לא "נגיש" למאזין הממוצע, תמיד "כאסח" אבל עם חיוך, קריצה כזו שאומרת "אנחנו שרוטים בקטע טוב".

אך אי שם בשנת 2000, עמוק בתוך הבנתם שהפריצה למיינסטרים כבר כנראה לא באמת תגיע, הלהקה ביצעה פניה חדה באמירה "אנחנו עושים עכשיו משהו אחר וכולם על הזין שלנו", בערך כמו שמטאליקה עשו עם לו ריד, רק.. טוב.

Fishbone and the Familyhood Nextperience Present: The Psychotic Friends Nuttwerx הוא השם.
החדים שביניכם ישימו לב שהשם קורץ ללהקת הפ'אנק האגדית Sly and the Family Stone ולאגדת הגיטרה ג'ימי הנדריקס עם הרכבו The Jimi Hendrix Experience.
רמיזות אלו הן לא סתם כי באלבום הזה פישבון באמת מתחברים לשורשים השחורים שלהם, כשהם מוציאים אלבום שזונח כמעט לחלוטין את הדיסטורשן (לא את השגעון אבל!) ומאמץ לתוכו הרבה יותר סקא, פ'אנק ומלודיה.
בהקלטת האלבום פישבון אכן העמידו לצידם Family Hood ובהקלטת האלבום הזה השתתפו יותר מ10 מוזיקאים שקשורים לסצינת הפ'אנק שתרמו מכישרונם, ביניהם: פלי, צ'אד סמית' וג'ון פורשיינטה מרד הוט צ'ילי פפרס, ג'ורג' קלינטון מParlamient-Funkedelic , גוון סטפאני מNo Doubt ורבים אחרים.

למה איידס וארמגדון? כי זה השיר שגרם לי להוריד את האלבום ולהגיד "פאק! אני הולך לשמוע את כל האלבום עכשיו!" לפני 5 שנים.



אין תגובות: