יום שישי, 28 בספטמבר 2012

אבויי אלוהיי #3

היום הייתי בדרכי לקבוצת תאטרון חדשה שקמה ואני לוקח בה חלק.
לצערי, המפגש התקיים בבת ים.
למה לצערי? אני תושב נס ציונה, ההגעה לרחובות וראשון לציון הן קלות לי כ"כ, אבל ההגעה מהן לכל מקום אחר בארץ, במיוחד מראשון לגוש דן, מעיקה, פקוקה ועקלקלה מאין כמוהה.
למזלי, זה נתן לי ולמפ3 שלי זמן איכות של כשעה וחצי מוזיקה.

השיר של היום הוא קאבר, בעל פזמון נדביק במיוחד ומלא בסקס-אפיל.
שיר היום הוא:

כמה פרטים חשובים על מארק רונסון:
1. יהודי
2. בריטי
3. הוא נורא אוהב מוזיקה שחורה (פ'אנק, סול והיפ הופ)
4. ולא פחות מזה, בצורה קצת מעוררת חלחלת, את האייטיז

מארק רונסון התחיל את דרכו המוזיקאי באמצע שנות התשעים כשהיה דיג'יי מוצלח בסצינת המסיבות בניו יורק.
הסגנון שלו היה היפ הופ נורא מגוון והוא שאב רבות בסגנון שלו מפ'אנק ורוק\פופ בריטי קלאסי.
בשיאו באותה תקופה הוא גם תקלט במסיבות סגורות לסלבריטיז וגם השתתף בקפמיין של טומי הילפינגר (או מה שמם).

אני אדלג כמה שנים קדימה ואדלג גם על האלבום הראשון שלו, ישר לאלבום השני שלו Version שיצא בשנת 2007.
באלבום זה כמו ששמו מרמז, לוקח מארק אסופת שירים, שלחלקם היה קשור עוד בהפקתם המקורית, ועושה להם קאברים עם מבצעים שונים ולוקח את ההפקה לכיוון מאוד ברור - כמה שיותר סול-פ'אנק, כמה שיותר כלי נשיפה וכמה שיותר סקס-אפיל, או במילים אחרות כמה שיותר שחור!

האלבום הוליד לאוויר העולם את אחד השירים הטובים ביותר שידע ב60 שנים האחרונות, שיתוף פעולה לא נדיר בכלל בין עוד יהודיה בריטית שמחוברת למוזיקה שחורה - איימי וויינהאוס.
השיר שאני מדבר עליו הוא גרסת הכיסוי (כןכן, זה לא שיר מקורי שלהם) לשיר Valerie.

"או מאיי גאד" נבחר לשיר היום בגלל הצורה הכל כך קיטצ'ית ומדליקה שבה לילי אלן שרה את הפזמון (ולא בגלל שאני חושב שהוא יותר טוב מוואלרי - כי הוא לא!)
אה כן, קליפ גדול!

אין תגובות: